W jaki sposób schudnąć?

Skoro tu trafiłeś/-aś z pewnością planujesz rozpoczęcie diety odchudzającej, aby poprawić wygląd swojej sylwetki oraz zrzucić nadprogramowe kilogramy. Ważne jednak, aby odchudzanie przeprowadzone było w sposób mądry, tylko wówczas będzie ono zarówno skuteczne, jak i trwałe i bezpieczne. Na początek zapomnij o wszystkich bardzo popularnych dietach-cud, które znaleźć możesz w kolorowych magazynach czy na wielu forach internetowych. Oczywiście na papierze oferują one osiągnięcie spektakularnych efektów w bardzo krótkim czasie, w rzeczywistości jednak są albo nieskuteczne, albo występuje po nich bardzo szybko popularny efekt jo-jo, w wyniku którego zgubione kilogramy wracają, a czasem jest ich jeszcze więcej. Dodatkowo diety te mogą też zrujnować twoje zdrowie.

 

Konieczna jest trwała zmiana nawyków żywieniowych na zdrowe. Po pierwsze jadaj mniej, a częściej – na przykład 5 posiłków co 3 godziny. Ogranicz cukry proste (zwłaszcza słodycze i gazowane napoje), niezdrowe tłuszcze, przetworzoną żywność i używki. Jedz duże ilości warzyw, pij co najmniej 2 litry wody mineralnej dziennie. Wprowadź ruch. Kiedy powinno się ważyć? Najlepiej rano, na czczo, ale pamiętaj, że waga to nie wszystko – czasem może wzrosnąć wraz z pojawieniem się mięśni, sylwetka zaś jest smuklejsza. Najlepiej jest mierzyć obwody.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *