Milka – powstanie maskotki

Milka to współcześnie jeden z najbardziej cenionych w Polsce producentów czekolady, co roku dostarczający na sklepowe półki zaskakującą ilość nowych produktów, jakością doganiające niemieckie słodycze marki Kinder oraz wytwory rodzimego Wedla. Klienci zachwalają sobie niepowtarzalny smak firmowych słodyczy, z sympatią spoglądając również na maskotkę firmy – charakterystyczną, pasącą się w Alpach fioletową krowę. W jaki sposób zwierzę trafiło na opakowania popularnej czekolady?

Historia firmy rozpoczęła się w roku 1825, gdy szwajcarski cukiernik Philippe Suchard otworzył swój pierwszy lokal. Przełom nastąpił w latach XIX. Suchardowi udało się zrewolucjonizować cały przemysł spożywczy, wytwarzając pierwszą w historii tabliczkę mlecznej czekolady. Wiekopomny twór zasługiwał na dobry marketing.
Nazwę „Milka” firma przybrała w roku 1901. Wygląd opakowań czekolady był podobny do tego, który znamy – fioletowe tło, na nim Alpy (symbol Szwajcarii) oraz pasąca się krowa (wywołująca skojarzenia z mlekiem). Wtedy jeszcze w zwyczajnym kolorze. Fioletowe ubarwienie uzyskała dopiero w roku 1973, za sprawą agencji reklamowej Young&Rubicam. Od tego czasu, ponadczasowa maskotka utrzymywała się w świadomości klientów i zyskała status kultowej.

 

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *